Jul, jul och ännu mera jul.

(scroll down for english)

Nu sitter jag här hemma hos pappa där det är helt julpyntat det enda som inte är framme är granen i stortsätt.
Enligt mig är det liiite väl tidigt att redan börja julpynta men det är ju inte mitt hus så jag kan ju inte bestämma :P.

Har hjälp till lite smått, jag har lagt ner lite saker, satt upp lite tomtar m.m. blir nog mer av det imorgon.
Vi ska antagligen julbaka då också, eller kanske gå på nån julmarknad :) får se om jag köper något, är ju gaanska pank kan jag ju säga ;P men kommer få pengar snart som jag kommer spara till resan till Hollland :).

Igår var jag och köpte ett lucianattlinne eftersom jag ska vara med i luciatåget i skolan och jag säger bara för faan vad fult det är!
Men när man fixat till det lite med rött band och så blir det ju lite finare iaf.. eller man kan ju hoppas.
Herregud vad det kommer låta hemskt på lucia vi är ca 30 pers som är med men alla sjunger jätteljust och jättetyst så det kommer ju bli en total flopp -.-
Dessutom så är det bara ca en 3:de del av alla som är 9:or eller 8:or.
Men det blir som det blir, ni kommer säkert få se bilder där ifrån som antagligen laddas upp samma dag, 14 dec.

Idag var det skoldag och jag försov mig, jag vaknade kvart i 8 men orkade inte skynda mig, kom till skolan vid halv 9 men jag var inte den enda som var försenad utan våran lärare var inte där heller, HA! ;)
Sen var det en helt vanlig skoldag, nästan, jag och Paulina hade lucia träning så vi missa gamla nationella provet, men det får vi göra senare.
alla fick också vaccinet mot svininfluensan idag, eller nya influensan kanske man ska säga, så nu har man lite ont i armen men verkligen inte mycket, men vi får se vad som händer imorgon! ;)



I'm in my dads house now and everywhere you look you see christmas decorations, the only thing that is missing is the christmasthree.
I think that it's a little bit too early to put up decorations yet, but it's not my house so I can't say anything about it :P.

I have helped a little bit, I have put up some decorations and i have taken down stuff that doesn't have anything to do with christmas I'll probably help more tomorrow.
We're probably going to bake tomorrow or go to a christmasfair :) we'll see if I'll buy something, I'm tootally broke so yeah ;P but I'll get money soon that I will save for when when we're going to Holland :).

Yesterday, me and my mom went shopping for a luciadress because I'm going to be a part of the lucia this year, and I tell you the dress looks horrible!
But when you fix it with some redmand it will probably look a little bit better.. you can atleast hope for it.
It will sound soo bad on when we are in the church, vi are around 30 people but everyone sings so bright and queit so it will totally fail -.-
But it goes the way it goes, you will probably see pictures from that day and I will probably upload them the same day, 14 of Dec.

Today was a normal schoolday and I overslept, I woke up a quarter to 8 but i didn't have the energy to hurry so I came to school half past 8 but I wasn't the only one who was late, our teacher wasn't there either, HA! ;)
We also got the shot for the new flu, so I have some pain in my arm now but not too much, but we'll see how it is tomorrow! ;)

Have a nice evening.

Kusje,
Nora

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0