Personal, I guess.

(scroll down for english)

Äntligen har joanna skrivit sitt första inlägg!
Hah nej nu ska jag inte vara elak eller så men det är kul att hon ändå gör det!
Vaknade vid 13 idag, gick och la mig 6 imorse (A)
Hände inte så mycket idag, blev ingen julmarknad bara liite julpyntning.. har suttit vid datan och lyssnat på musik, har också pratat lite med Daan via skype (: <3

Märkte också att min låtsas syrra hade klippt lugg idag och när jag frågade varför så fick man ju självklart det här svaret; Mamma tyckte det var finare. Hennes svar om vad hon tyckte var ett ryck med armarna.
Tragiskt säger jag bara, att en 9-åring inte ska få bestämma hur hon ska se ut utan måste lyda sin mamma om varenda lilla grej.
Tycker också min pappas fru är ännu mer tragisk eftersom hon beter sig som 7 när hon är 30.

Hon försöker få alla att tycka synd om henne, t.ex. när hon säger något till mig och jag säger emot så säger hon att hon inte ska prata mer, att hon är dum m.m. det enda hon vill är att man ska säga är ''Neeej vi älskar dig, du är inte dum du är världens snällaste människa.''
Min pappa har också sagt ''Hon håller på att hantera allt (känslor, ilska m.m.) och hon har blivit bättre på det nu'' sen när har hon blivit bättre? Att hon inte lyfter barnen i båda armana när hon blir sur utan lyfter bara i ena? Är det bättre?

Sen också att hon säger cp, mupp, fuck you m.m. till min pappa det fattar jag inte, vadå tycker hon det om min pappa eller? Varför gifte hon sig då med honom? Han har inte gjort nåt fel, han lyder ju henne vad det än gäller, det är så patetiskt -.-
Det roligaste med att pappas fru säger såna saker är att hennes dotter, 9-åringen, han börjat säga att hon hatar henne och att hon är ett cp och hon säger fuck you och massa mer. Okej, en 9-åring ska väll inte säga sånt men det är kul att pappas fru får smaka på sin egna medicin ;).


Hih, hitta en gammal bild på mig;





I woke up at 1 o'clock today, I went to sleep 6 o'clock this morning (A)
I haven't done that much today, we didn't go on a christmas fair but we fixed the house a liittle bit more.. I have been doing stuff on the computer, I've been listening to music and I've also talked a little bit with Daan on skype :) <3

I also noticed this morning that my sister had cut her hair so she has bangs now, and when I asked her why I ofc got this answer; Mom thinks it looks good, and when i asked my sister what she thought herself I almost didn't get an answer, I know she doesn't like it.
It's just so tragic that a 9-year old have to obey her mom with every little thing and is not allowed to make any decision by herself.
I also think that my dad's wife is more tragic because she acts like she's 7 when she's 30.

When you argue with her she trying to get everybody to feel sorry for her when she's the bad one, like when she's arguing with me and I say something back to her she says like ''No i will be quiet, I'm never going to say anything anymore. I'm so stupid'' and she only says that because she wants you to tell her that she's the best and nicest person in the world and stuff -.-
My dad also told me a while ago that ''she's trying to control everything (feelings, rage etc.) and she is better with her feelings now'' since when has she become better? That she doesn't lift the kids in both arms now only one? That she doesn't use bad ords when she shouts to them? Is that better?

And she says so many bad thing to my dad, I don't understand that, doesn't she like my dad? Why did she merry him then? He hasn't done anything wrong, he obey her with every little thing also, so pathetic -.-
The funny thing with she saying those things to my dad is that her daughter, the 9-year old, says those things to her like she hates her and she can go to hell and fuck you.
Ofc a 9-year old shouldn't say those things but It's just funny because now she gets to taste a peice of her own medicine ;).

The picture you see is a picture of me when i was younger.

Kusje,
Nora


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0